Google+ Followers

2013/01/12

වරෙව්.., එක පෙළට යොන් මරමු.



'යොන් මැරිල්ල ' පැරණි ජන ක්‍රීඩාවකි. ගෘහස්ථ ක්‍රීඩාවක් වූ මෙහි පාර්ශවයන් දෙකකි. එකිනෙකට වෙනස් ගල්කැට හෝ ඇටවර්ග දෙවර්ගයක් ක්‍රීඩාවේ ඉත්තන් වශයෙන් ප්‍රයෝජනයට ගනියි. ඒවා ඉත්තන් වේ. එක් පාර්ශ්වයකට ඉත්තන් 11 බැගින් ක්‍රීඩාව සඳහා සම්පූර්ණ ඉත්තන් 22කි .සම්පූර්ණ ඉත්තන් ගණන  එක් කණ්ඩායමක ඉත්තෙකුට පසුව තවත් එකක් ලෙස වෘතාකාරව ගෙබිම අතුරයි. දැන් ක්‍රීඩාව ඇරඹෙයි. මුලින්ම අවස්තාව හිමිකරගන්නා පාර්ශවයට තම වෘත්තයේ ඕනෑම තැනක සිට අරඹන ආකාරයට අරඹා වාමාවර්තව නමය දක්වා ගණන් කොට තම විරුද්ධ පාර්ශවයේ ඉත්තෙක් පෙතෙන් ඉවත් කළ හැකිය. මේ ආකාරයට සෑම නවවෙනි ඉත්තාම පෙතින් ඉවත් කළ යුතු අතර නවවැන්නා වශයෙන් තමන්ගේ ඉත්තෙක්ම පැමිණි මොහොතක එම ඉත්තා ද පෙතෙන් ඉවත් කරමින් තමන්ගේ ඇදීමේ වාරය අනෙක් පාර්ශවයට පවරා දිය යුතු ය. මෙය ක්‍රීඩාවේ සාරාංශික ක්‍රියාවලිය පමණක් වෙයි. 

මෙම ජනක්‍රීඩාවේ සම්භවය පිළිබදව අපූර්ව කතා පුවතක් ජනප්‍රවාදයේ දැක්වෙයි. සිංහල නැව්පතියෙක් තම නැව සමඟ යාත්‍රා කරමින් සිටියදී දරුණු කුණාටුවකට හසුවෙයි. ඔහු තමන් දන්නා ප්‍රතිකර්ම යොදමින් නැව් බේරාගැනීමට උත්සාහ දැරුවේය. නැවේ බර අඩුකිරීම යහපත් ප්‍රතිපල ගෙන දේවියැයි බලාපොරොත්තු වෙමින් ගෙන යමින් තිබූ බඩු භාණ්ඩ මුහුදට හෙලූ මුත් එය ප්‍රමාණවත් නොවීය. අවසානයේ නැව්පතියා නොහොත් කැප්ටන් තීරණය කරනු ලැබූයේ නැවේ සිටි කාර්‍ය මණ්ඩලයෙන් අඩක් මුහුදට හෙළා හෝ නැව බේරා ගන්නටයි. එහෙත් කිසිවෙක් ස්වෙච්ජාවෙන් ඒ සඳහා ඉදිරිපත් නොවූ කළ අහඹු ලෙස ඒ පිරිස තෝරා ගන්නට නැව්පතියා තීරණය කළේය. නැවේ සිංහල හා මුස්ලිම් හෙවත් යෝනකයන් සම සමව සිටි අතර නැව්පතියා අපේ හිතවත් සමහර බ්ලොග් කරුවන් මෙන් ජාතිමාමක සිංහලයෙක් විය. එමෙන්ම උසස් ගණිත දැනුමක්ද තිබූ නැව්පතියා නාවිකයන් සියලු දෙනා කැදවා වෘත්තාකාරව පෙළ ගස්වා (මේ පෙළ ගැස්වීම කරනු ලැබ ඇත්තේ ඔහුට අවශ්‍යය පරිදිය. ) තත්වය පැහැදිලි කර දී තමන් විසින් ගණන් කිරීම ආරම්භ කර නව වැන්නා මුහුදට හෙළන බවද දැනුම් දුන්නේය. මෙය අහඹු තෝරා ගැනීමක් වග නාවිකයන්ට අනුමාන කිරීමට ඉඩකඩ ලබා දුන්නද නැව්පතියාට මුහුදට හෙළන මිනිසුන් කවුරුන්ද යන්න ගැන පූර්ව සැලසුමක් තිබුණේය. එය පැහැදිලි වූයේ නැවේ හුන් සියලුම යෝනක හෙවත් මුස්ලිම් නැවියන් අහඹු ලෙස මුහුදට හෙළා අවසන් කළ පසුවය. 

මේ ජනප්‍රවාදයෙන් පැහැදිලි වන්නේ දුරාතීතයේ පටන්ම අපට මුස්ලිම් මිනිසුන් සමග ජාතිවාදී බෙදීමක් තිබුණු බවයි. එය ස්වභාවිකය. නමුත් වර්තමානයේ උත්සන්න වෙමින් පවතින මුස්ලිම් විරෝධය එම පූර්වයේ තිබූ සවභාවික තත්වයන් අතික්‍රමණය කරමින් දේශපාලනික හා ආර්තිකමය කාරණාවන්ට සමපාතවෙමින් පවතියි. ආර්ථික කාරණාවන් කෙසේ වෙතත් නැග එන මුස්ලිම් විරෝධය දේශපාලනික කාරණාවක් වශයෙන් සාකච්චාවට ලක්වන්නට ඉඩදීම අතිශයින් භයානක තත්වයක් බව අන්තර්ජාලය හරහා මුස්ලිම් හා ඉසලාම් විරෝධය ප්‍රකට කර්න්නන් තවමත් වටහාගෙන නැති සෙයකි. මක්නිසාද යත් මෙරට තිස් වසරක කාලකණ්නි කාලයකට පාර කපනු ලැබුවේද නියපොත්තෙන් කපන්නට තිබූ සිංහල දෙමළ වාර්ගික ගැටළු ජාතික තලයේ දේශපාලනික කාරණා වශයෙන් සංවාදයට ලක්වෙන්නට ඉඩදී මහජාතියේ ඦන්ද පොකුර බලාපොරොත්තුවෙන් බලලෝභී දේශපාලකයින් ගත් අවස්තාවාදී තීරණ නිසාවෙනි. හොදම උදාහරණය නම් 56 සිංහලය රාජ්‍ය භාෂාව බවට පත් කිරීමයි. 

මුස්ලිම් රහස් ත්‍රස්ත සංවිධාන පවතිනවා නම්, ලංකාව තුළ ජිහාඩ් ක්‍රියාකාරකම් සඳහා සූදානමක් තිබේ නම් අප දන්නා තොරතුරු ආරක්ෂක අංශ වලට දැනුම් දීම ඉතාම හොදම පියවරයයි. නැතුව බ්ලොග් පිටු හරහා හෝ මුහුණු පොත හරහා මුස්ලිම්වරුන්ට දෝශාරෝපණය කිරීම ගෙදර ගොහින් මුවහමට තඩි බානවා වැනි වැඩකි. එවැනි බ්ලොග් සටහන් සහ ඒවාට ලැබ ඇති ප්‍රතිචාර ගණනාවක් මා කියවා ඇති අතර ලැබුණු එකම ප්‍රතිපලය නම් බ්ලොග් කරුවාගේ හිට්ස් සහ කොමෙන්ට් ගණන වැඩිවීම පමනැකැයි හඟිමි. 

එවැනි බොහෝ බ්ලොග් සටහන් වලින් දක්වා තිබූ මැසිවිල්ලක් බඳු පැමිණිල්ලක් වූයේ සිංහල ජනගණයට සාපේක්ෂව මුස්ලිම් ජනගහණය වඩාත් වේගයෙන් වර්ධනය වී ඇති බවය. නමුත් සොයා බැලිමේදී දැනගත හැකී වූයේ එම කාරණාවන්ද තේ කෝප්පයේ කිඹුලන් දකින්නට ගත් වෑයමක් බවයි. 

ජනවර්ගය --සිංහල     දෙමළ     යෝනක 
1901            65.4%     26.7%    6.4% 
1971            72.0%     11.2%    6.7% 
1981            74.0%     12.07%   7.0% 
2012            74.09%    11.2%    9.02% 

බැලූ බැල්මට මුස්ලිම් ජනගහනයේ වර්ධනයක් පෙන්නුම් කර තිබුණද එය ඔවුන් අත්පත් කරගෙන තිබෙන්නේ සිංහල අවකාශයේ ඉඩ ඇල්ලීමෙන් නොව ජනගහණ වේගය අඩුවූ දෙමළ ජනගහණයේ ඉඩකඩ අල්ලා ගැනීමෙන් බැව් නිරීක්ෂණය කළ හැකියි. 

හලාල් සහතිකය පිළිබදව කතාවද මුස්ලිම් විරෝධයට උන්නතිය සපයන තවත් කාරණාවක් බවට පත්ව තිබෙයි . හලාල් පිළිබදව නම් ගැටළු කිහිපයක් මටත් තිබේ . ඒ බෙදුම්වාදී අදහසකින් නොව හලාල් වෙනුවෙන් අප මිළදී ගන්නා බඩු භාණ්ඩ වලට ගෙවන්නට වන අමතර මිළ පිළිබදවයි. අනෙක් පසින් එය මුස්ලිම්වරුන්ගේ ආගමික ඉගැන්වීමක් සම්බන්ධ කාරණාවක් ද වෙයි. එය මහා සමාජයට කරන බලපෑම අනුව මිස ආගමික විරෝධී හෝ ජාතිවාදී හැගීමෙන් හලාල් වලට විරුද්ධ වීම බුද්ධිමත් කාරණාවක් නොවෙයි. උත්ප්‍රාසාත්මකම කාරණාව වන්නේ ලොකයේ ප්‍රධානතම හලාල් පර්යේෂණාගාරය පිහිටුවා තිබෙන්නේ බෞද්ධයන් 95% ක් වාසය කරන තායිලන්තයේ,එහි අග්‍රාමාතයවරයාගේ යටතේම පිහිටවූ දෙපාර්තමේන්තුවක වීමයි. 

බ්ලොග් ලියන්නේ කිසියම් දැනුවත් භාවයකින් යුක්ත පුද්ගලයන් බැව් මාගේ පෞද්ගලික විශ්වාසයයි. එවැනි දැනුවත් සමාජ කොටස් විසින් කළ යුතු නිවරදි කාර්‍යය වන්නේ සමාජයේ පවතින පසුගාමී අගතීන් පරාජය කිරීමට කටයුතු කිරීමත්, එම අගතීන් නිසා වෙනත් සමාජ කණ්ඩායමක් තුල හෝ ප්‍රජා කොටසක් තුළ එවැනිම ආකාරයේ අගතිගාමී අදහස් වර්ධනය වීමට පිටුබලය සැපයෙන කටයුතු වලට බාධා කිරීමයි.එලෙස වැරදි අගතිගාමී අදහස් මගින් ජනමනස අවුල් කොට බෞද්ධයන් හා ඉස්ලාම් බැතිමතුන් අතර මෙන්ම සිංහලයන් සහ මුස්ලිමුන් අතර හෝ ආතතීන් සැකයන් වෛරයන් ඇවිළීමට හැකි ඉඩකඩ පරාජය කළ යුතුවෙයි.

බහුතරය අපි යැයි කියමින් තනිචූන් සොමියක ගිලී සිටීම ඔබටවත් රටටවත් වැඩදායී කාරණාවක් නොවේ.සිඳු විය යුත්තේ මෙන්ම අප උත්සාහ දැරිය යුත්තේ මානවීය ගුණ්යෙන් යුක්ත බුද්ධිමත්, නිර්මාණශීලී මිනිසුන් සමූහයක් බහුතරය බවට බහුතර ප්‍රජාව බවට පත්කරගැනීම වෙනුවෙනි.එසේ නොමැතිව හම්බයන් සමූල ඝාතනය කොට මෙය සිහලයන්ගේ රට බවට පත් කිරීමට නොවේ. එවැනි උත්සාහයන් අප අතීතයේදීත් ගෙන තිබූ අතර එඉතිහාසිකව ඒවා පරාජයටද පත්විය. උදාහරණය තිස් අවුරුදු යුද්ධයයි. එය රටක් වශයෙන් අප ලැබූ ජයග්‍රහණයක්ද? එම නිසා ඉතිහාසයේ අප විසින් කරනු ලැබූ වැරදි නැවතත් කිරීමට ජනසමාජය පොළඹවන උත්සාහයන් ලත් තැනම ලොප් කිරීමට ඔබ මම මෙන්ම අප සියල්ලන්ම උත්සාහයන් දැරිය යුතුය. 

26 comments:

  1. මට නම් කියන්න දෙයක් නෑ.. ඒ තරමට එපා වෙලා දැකලා දැකලම... මට නම් දුකයි අපිත් එක්ක එක බත් පත බෙදාගෙන, අපිත් එක්ක විහිළු කර කර හිටපු මුස්ලිම් කොල්ලො කෙල්ලෝ අද අන්තවාදී විදියට ෆේස් බුක් එකේ ෆොටෝස් ෂෙයාර් කරන හැටි දැක්කම...

    මට තියෙන දුක මේකයි... අපි ( සිංහලයෝ, බෞද්ධයෝ, ක්‍රිස්තියානින් ආදී කණ්ඩායම්) මෙහෙම හිතුවට මුස්ලිමුන් මෙහෙම හිතනවා කියලා පේන්න නැති නිසා.. එහෙම විරුද්ධ අය හිටියත් එයාලා කතා කරන්නේ නම් නෑ මේ අපි වගේ... ඉතිං මෙතන එක කට්ටියක් අන්තාවාදී නොවී ඉන්නකොට තව කට්ටියක් අන්තවාදී උනාම මොකද වෙන්නේ කියලත් තේරෙනවා ඇතිනේ රතූට.. ඒකත් අර යෝනකයෝ මැරිල්ල වගේ තමයි....

    ReplyDelete
    Replies
    1. හිරුවෝ ඒ කතාවෙත් ඇත්තක් තියෙනවා......

      Delete
  2. උඹ තරමක් මධ්‍යස්ථයි. ඒක තමා අවශ්‍ය වෙන්නේ. හිරුව කිව්ව වගේ මටත් මේකනං තිත්ත වෙලා තියෙන්නේ.. හැමෝම ජාතිවාදී වීම.. මම ඔය මුසල්මානු විරෝධය කියල ලියාගෙන දාන්න හිටිය පෝස්ට්කටුව අකුලගෙන තියාගත්තේ සිරා හලාල් මාලලේ අතෑරිය දවසෙ. ඇයි කියන්නේ මිනිස්සුන්ට තේරුමි කරන්න බෑ. හිතන්නේ ලේ වලිං මිසක් ඔළුවෛන් නෙමෙයි බං..

    ReplyDelete
  3. මම ඔබේ අරමුණ පිලි ගන්නවා.ඒක ඔබේ මතය එහෙම මතයක් දැරීමට ඔබට ඇති අයිතිය මම පිලිගන්නවා. ඒ උනත් මගේ අරමුණ ඔබේ එකට වඩා ටිකක් වෙනස්. මම සිංහල බෞද්ධයෙක්. මම උපතින් මෙන්ම ප්‍රයෝගිකවත් බෞද්ධයෙක්. මගේ සිංහල කමයි බෞද්ධ කමයි මට ආඩම්බරයක්. ඒ වගේම මම දන්නවා අනික් ජාතීන්ටද එම තම ජාතිය සහ ආගම ගැන එවැනි ආඩම්බරයක් තියෙන බව.

    නමුත් ලංකාවේ තියෙන්නේ මුස්ලිම් කියල ආගමක් විතරයි මුස්ලිම් කියල ජාතියක් නෑ. ඒක සාකච්චා කලයුතු වෙනම කරුණක්. එත් මම උනන්දු වෙන්නේ මුස්ලිම් මිනිස්සු (අන්වර්) අපිට බුද්ධාගම සහ සිංහල කම ගැන උගන්නන්නට යන එක ගැන. මේක අලුත් තියරි එකක් . පටන් ගන්නේ බුද්ධාගමෙන් අවසාන වෙන්නේ බුද්ධගමට අවමන් කරලා. අන්වර් කියන බුද්ධාගමට කෙටියෙන් කිවොත් කියන්නේ ඕල්කට් බුද්ධාගම කියලා. ඒ උනත් අපේ රටේ තියෙන්නේ සිංහල බුද්ධාගම. අපිට අනගාරික ධර්මපාල තුමා ජාතික වීරයෙක් . අන්වර්ට අනුව එතුමා අපරාදකාරයෙක් . මේ සත්‍ය පැහැදිලි කරලා ලියුවාම ඒක පල කරන්නේ නැ. ඒ නිසා මමම blog එකක් පටන් ගත්තා. අන්වර් මනතුංගට පිළිතුරු කියල.අන්වර් නොකියන සත්‍ය මම මෙහි කියනවා.හැබැයි කාටවත් අවමන් කරන්නේ හෝ නින්දා කරන්නේ නෑ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ඒත් අන්වර් බ්ලොග් ලියන්න පටන් ගත්තෙ දිගට හරහට ෆේස්බුක් බෞද්ධයෝ කඩු පොලු වනන්න පටන් ගත්තට පස්සෙ. තව අර මූසලයා කියල එකෙකුත් ඉන්නවා. උන්ට අසාධාරණ ලෙස සහ වෛරී සහගතව පහර දෙනකොට උනුත් අපට අපේ ජාතියට අපේ ආගමට නින්දා කරනවා.

      මේවා ගැන මමත් ටිකක් ලියල තියනව, වැඩක් නෑ.

      Delete
  4. යොන් මැරිල්ල ගැන ඔබේ අදහස එහෙම උනත් සාමාන්‍ය ජන ව්‍යවහාරයේ මුස්ලිම් මිනිස්සු ගැන තියෙන්නේ ඕනෑම කරදරකාරී අවස්ථාවක උනත් තමන්ගේ වාසිය විතරක් බලන මිනිස්සු කියල ඔබ කියවල තියෙනවද රපියෙල් තෙන්නකෝන් මහතාගේ වවුලුව. මතකද මේ කවිය
    යොන් හුට නැගත කුඹ ගස මත නැව ගිලෙත
    දුන් කුඩු හෙප්පුවට අත යන කල ඉනට
    දෙන්නට සරි නිදසුනට ............................................. ( ඉතුරු ටික මතක් නැ. මතක් උන වෙලාවේ පුරවන්නම්.)
    දැන් මෙහි හොවති වලගම්බවෝ අනත

    ReplyDelete
  5. ජාතිවාදය හා ජාතිමාමකත්වය වනාහී දෙකකි ..........

    ReplyDelete
  6. යොන් මැරිල්ල උනේ මෙහෙමයි .
    සිංහලයෙකුගේ කපටි කමකට නිකමට හරි අහු උන මුස්ලිම් ජාතිකයෙක් ගැන ඔබ අහල තියෙනවද? වෙන්නේ එකේ අනික් පැත්ත.තමන්ගේ වාසිය විතරක් බලන එක ඒ අයගේ ජාන ගතියක්. සෙනරත් රජ්ජුරුවන්ට පොරොන්දු වෙලා නැගෙනහිරට ගියේ පරම්පරා 3කින් සිංහල වෙන බවට පොරොන්දුවී. ප්‍රතිඵලය දැන් පේනවා නේද? . යොන් මැරිල්ල උනේ මෙහෙමයි. නැවේ සිංහල හා මුස්ලිම් ජාතිකයන් සිටි බවත්, නැව කුනාටුවකට හසුවී බර අඩු කිරීමට නැව් බඩු තොගයද මුහුදට දැමුවත් පලක් නොවී නැව මුහුදේ ගිලීමට ආසන්නවු විට එක මුස්ලිම් අයෙක් වැදගත් වැඩක් කරන්නට යන්නාක් මෙන් කුඹ ගස මුලට යන්නට හදන විට අන් සියල්ලෝම ඉඩ දුන්නේ ඔහු විසින් නැව මෙන්ම මගී ජීවිතද බෙරනු ඇතැයි සිතාය. එහෙත් ඔහු කලේ තම ඉනේ තිබු දුන් කොළ මල්ල අරගෙන ඉන් කුඩු වඩියක් උරා බිමට බැසීමයි. මින් කෝපවූ සිංහලයන් ඔහු මෙන්ම නැවේ සිටි සියලුම මුස්ලිම් ජාතිකයන් මුහුදට ඇද දැම්මා. වවුලුව පොතේ 28 වන කවියේ ඒක තියෙනවා.
    යොන් හුට නැගෙත කුඹ ගස මත නැව ගිලෙත
    දුන් කුඩු හෙප්පුවට ඉන් යන කලට අත
    දෙන්නට නිදසුනට සරි කල සිය සිරිත
    දැන් මෙහි හොවති වලගම්බාවෝ අනත
    රැපියෙල් තෙන්නකෝන් කවියාගේ වවුලුව කවි පොත කවුරුත් කියවියුතු එකක්.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @ wmk

      //....සෙනරත් රජ්ජුරුවන්ට පොරොන්දු වෙලා නැගෙනහිරට ගියේ පරම්පරා 3කින් සිංහල වෙන බවට පොරොන්දුවී....//

      මේ කතාව කොයින්ද ලබා ගත්තේ කියලා දැනගන්න කැමතියි

      Delete
    2. මමත් අහල තිබ්බ යොන් මැරිල්ල මේ වගේ කතාවක්......

      Delete
  7. මට නොතේරෙන යථාර්තය!

    සුභ වේවා!!! රාජ සම්පත් ලැබේවා!!!

    ReplyDelete
  8. රතු බොහොම සංයමයෙන් දැනුම්වත්ව මේ පෝස්ටුව සටහන් කොට තිබෙනවා.

    ReplyDelete
  9. අපිත් සමහරක් අය මේ අන්තවාදයට උදව් දෙනවා. ඒක මං පිලිගන්න එක සත්‍යක්. න්මෞත් මේ අන්තවාදය පතුරවන්නේ එක අංශුවක් වගේ පිරිසක්. අපිත් ඒ ගොන් රැලට වැටුනොත් උන් වගේම අපිත් එහෙම වෙන එක වලක්වන්න බෑ. ලෝක ජනගහනය හමදාම වෙනස් වෙනවා. උදාහරනයකට ඉස්සර 1901 සීයට 65යි. ඒ කාලේත් ලංකාවේ ඔය හෙල බොදු මොක්කුද හිටියොත් උන් හැමදාම කොටුවේ පිකටින් කරයි. සිංහලයෝ නෑ කියලා. රටේ බෞද්ධ සාසනේ ඉස්සරත් තිබුනා. අදත් තියෙනවා. ඒ කියලා සිංහල වෙච්ච බෞද්ධ ජාතිය නෑ කියන එක අතකින් අමු පට්ට පල් බොරුවක්. කරන්න තියෙන්නේ අපිට ඒ වගේ මගුල් ජාතීවාදී අන්තවාදී එස්.එම්.එස්, පොටෝස් වගේ දේවල් ශෙයාර් නොකර ඉන්න එක. එතකොට කෞරුත් දන්නේ නෑනේ. මේ ගන මං ලියුව ලිපිය

    ReplyDelete
  10. //....සිංහල ජනගණයට සාපේක්ෂව මුස්ලිම් ජනගහණය වඩාත් වේගයෙන් වර්ධනය වී ඇති බවය. නමුත් සොයා බැලිමේදී දැනගත හැකී වූයේ එම කාරණාවන්ද තේ කෝප්පයේ කිඹුලන් දකින්නට ගත් වෑයමක් බවයි.....//

    මුස්ලිම් විරෝධී මගේ මිතුරෙක් මේ ගැන කිව්වාම කිව්වාම කිව්වේ ඔය සංඛ්‍යා ලේඛන බොරු බවත් මුස්ලිම්වරුන්ගේ වාසියට ඒවා සකසා තිබෙන බවත්ය.

    //...බ්ලොග් ලියන්නේ කිසියම් දැනුවත් භාවයකින් යුක්ත පුද්ගලයන් බැව් මාගේ පෞද්ගලික විශ්වාසයයි....//

    ආරම්භයේදී එහෙම අදහසක් මගේ හිතේ තිබුණත් එය වැරදි බවයි මගේ වැටහීම. අන්තර්ජාලය පිළිබඳ අවබෝධයක් ඇතුව විනා කිසියම් දැනුවත් භාවයකින් වගේම වගකීමක් ඇතුව බ්ලොග් ලියන්නන්ගේ ගණන බහුතරයක් නොව සුළුතරයක් කියලයි මගේ හැඟීම

    ReplyDelete
    Replies
    1. "ආරම්භයේදී එහෙම අදහසක් මගේ හිතේ තිබුණත් එය වැරදි බවයි මගේ වැටහීම. අන්තර්ජාලය පිළිබඳ අවබෝධයක් ඇතුව විනා කිසියම් දැනුවත් භාවයකින් වගේම වගකීමක් ඇතුව බ්ලොග් ලියන්නන්ගේ ගණන බහුතරයක් නොව සුළුතරයක් කියලයි මගේ හැඟීම"

      +++

      Delete
  11. මේ මාතෘකාව දැං මටනං එපාවෙලා බං.

    ReplyDelete
  12. හැමතැනම දැන් මේ කතා බහ.

    //මේ ජනප්‍රවාදයෙන් පැහැදිලි වන්නේ දුරාතීතයේ පටන්ම අපට මුස්ලිම් මිනිසුන් සමග ජාතිවාදී බෙදීමක් තිබුණු බවයි//

    අහලා නැද්ද 1915 දී ගම්පොල දේවාලයේ සිද්දියක් මුල්කරගෙන ඇති උන සිංහල මුස්ලිම් අරගලය ගැන?

    ReplyDelete
    Replies
    1. @ ළිහිණි

      //..අහලා නැද්ද 1915 දී ගම්පොල දේවාලයේ සිද්දියක් මුල්කරගෙන ඇති උන සිංහල මුස්ලිම් අරගලය ගැන?...//

      කෝට්ටේ යුගයේ මුල් කාලයේ ලංකාවේ වරායවල් ආශ්‍රිතව පදිංචි වෙලා මුස්ලිම්වරු වෙළෙදාම් කරපු බව කියවෙනවා. ඒ වගේමයි පෘතුගීසීන් පැමිණෙන කාලෙත් ඒ කටයුතු ඒ ආකාරයෙන්ම වෙලා තියෙනවා.

      පස්සේ මුස්ලිම් පෘතුගීසි ගැටුම් එක්ක පෘතුගීසීන්ට හිතවත් වුණු රජතුමා මුස්ලිම්වරුන්ට කෝට්ටේ රාජධානියෙන් පිටවෙන්න අණ කිරීමත් එක්ක සීතාවක මායාදුන්නේ රජතුමා මුස්ලිම්වරු සාදරයෙන් පිළි අරගෙන සීතාවක රාජධානියේ ආරක්ෂාව ඔවුන්ට ලබාදෙනවා..

      Delete
  13. ජාතිවාදී ගැටුම් නම් ඇති නොවෙන්නට ජනතාව ක්‍රියා කරනවා වගේම දේශපාලන නායකයෝ සහ ආගමික නායකයෝ අතෙත් ලොකු වගකීමක් තියනවා. ජන වර්ග අනුව හදල තියන දේශපාලන පක්ෂ බොහෝ විට නැති ප්‍රශ්න සමාජයට එන්නත් කරනවා කියලයි මගේ අදහස. සමාජ ජාල හරහා හුවමාරු වෙන බොහෝ ඡායාරුප උනත් ද්වේශය අවුළුවන ඒවා. එක් පාර්ශවයකින් විතරක් නෙවෙයි.. ඒවා උනත් නොකළ යුතු දේ විදිහටයි මං දකින්නේ. ලොකු ගින්නක් අවුලුවන්න ගිනි පුපුරක් ප්‍රමාණවත්.. හැබැයි ඉතින් මේ සහජීවනය ගැන හැම ජාතියකම අය හිතන්න ඕනේ. එතැනදී තමයි අවංක නායකයෝ අවශ්‍ය වෙන්නේ...

    අර ක්‍රීඩාව සහ කතාව අදම තමයි ඇහුවේ..

    ReplyDelete
  14. මිනිස් ශිෂ්ටාචාරය විසින් "හොඳ" යැයි සම්මත කරගත් රීතීන් සහ නීතීන් ට සයලුම ආගම් යටත් විය යුතුයි. එසේ නොවන; එනම් මිනිස් ශිෂ්ටාචාරය ආපසු හරවන සුළු සියලු ආගම් ඉවත් කළ යුතුයි.
    මේ අදහස ද එක් හෝ වෙනත් ආකාරයකින් "යොන් මැරිල්ල"කි,එහෙත් ගෞරවණිය මිනිස් නිදහසේ නාමයෙන් එය සිදුවිය යුතුයි.

    ReplyDelete
  15. ඔබ දක්වා ඇති ජනවර්ග පිළිබද සංඛ්‍යා දත්ත සමස්ත රටම නියෝජනය වර පරිද්දෙන් යැයි සිතමි. එහෙත් සැබෑ තත්වය නම් සමහර නගර වල බහුතරය බවට මුස්ලිමුන් පත්වීම මත සිංහලයන් විවිධ පීඩාකාරී සිදුවීම් වලට මුහුණ දීමට සිදුව තිබීමයි. නුවර සහ මාතලේ මෙම තත්වය ඇති බවට මල්වතු නාහිමියන්ද පසුගිය දිණෙක සදහන් කර තිබුනා... මහනුවර අහැළේපොල කුමාරි හාමි මාවත මුස්ලිම් පල්ලියක නමින් නම් කිරීමට ගත් උත්සාහය පසුගිය දිනක ව්‍යාර්ථ වුවත් පානදුර තොටවත්ත ග්‍රාමයේ නම මදීනා පුරය ලෙස වෙනස් කිරීමට දැන් අලුත් නාටකයක් පටන් ගෙන තිබේ.

    කොළඹ සංඛ්‍යා ගෙන බලන්න එහි පැහැදිලි වෙනසක් නැතිද කියා...

    1971 දී 50% වූ කොළඹ සිංහල ජනගහනය අද 24%
    1971 දී 19% වූ කොළඹ මුස්ලිම් ජනගහනය අද 40%

    ReplyDelete
  16. ඔබේ වටිනා කාලය මිඩංගු කරමින් බ්ලොග් සටහන කියවූ සහ අදහස් පළකරන ලද සියලුම බ්ලොග් සහෘදයන්ට මගේ ස්තූතිය. ජයවේවා..

    ReplyDelete
  17. හලාල් සහ රිසානාගේ සිද්ධීන් නිසා කතා බහ අලුත් වූ, එමෙන්ම එම කතාබහ ලෙහෙසියෙන්ම අන්තවාදී මුහුණුවරක් ගනිමින් පවතින අවස්ථාවක, ඔබ ඉතා සංයමයෙන්, කියවන්නාව කුපිත නොවන ආකාරයෙන් ලියා ඇති මෙම ලිපිය ඉතා අගය කරමි. ඔබගේ කරුණු සමග පොදුවේ ගත්කල මගේ ද එකඟත්වයක් තිබේ. මේ අවස්ථාවේදී වඩාත්ම අවශ්‍ය වන්නේ සංයමයෙන් යුතුව මේ කාරණා දෙස බැලීමය.

    ReplyDelete
  18. ඉතා අගය කරමි. ඔබ ඉටු කරන්නේ යුගයේ අවශ්යාුවකි. මිනිසුන් මුලාවට යාමෙන් මුදවාගත යුතුමය.

    ReplyDelete
  19. ඔබ ආ මග සලකුණු ඔස්සේ මමත් මෙහෙ අවා රතු..

    ReplyDelete